Entrades populars

dimecres, 11 de febrer del 2015

Sota la closca


Fosqueja a quarts de sis,
es fa tan curt el dia!
No seu ningú al pedrís
i el darrer mes expia.

Una capa de fred
estremeix la natura,
deixa anar un aliret
i de cop tot s'atura.

Bloquejant els sentits
gripaus i sargantanes,
immòbils, abaltits,
cataus plens de nirvanes.

Esquirols i formigues
menjant dels magatzems;
atents a les intrigues,
vigileu, Polifems!


Cargols encapsulats,
marietes, on sou?
eriçons enroscats,
repòs, ningú no es mou.

Erugues arrupides,
reunió a la talpera;
les vides esculpides
sotmeses a l'espera.





I quan tot és hivern,                                   
enmig de la gelor,
mentre el son sembla etern,                       
punts vermells de calor.


Marfulls ensafranats,
amb blanques eclosions;
rosers engalanats
de rojos gavarrons.


Baies de galzeran,
de gaultèria, de grèvol;
i un pit-roig pellucant
s'aproxima benèvol.


Fruits de l'heura espinosa,
llumins d'una enfilada
elegant i airosa,
arbre amunt arrapada.


I l'engranatge avança
absolut i silent,
bufen vents de mudança?
l'esclat és imminent.

No és perpètua la nit,
ni el plor d'una mare;
l'alè rejovenit
em colpirà encara.












4 comentaris:

Unknown ha dit...

M'agrada molt aquest poema, hauré de buscar algunes paraules al diccionari!

CanPrim ha dit...

Diec2 anirà de meravella!

Petonet!!!!!

Unknown ha dit...

És molt maco i descriu molt bé l'hivern.
Jo, com tots els éssers vius arrupits, també espero l'arribada de la primavera!!!

CanPrim ha dit...

No falta gaire, ja somriuen ametllers i mimoses!!!