
L'estiu està deixant pas a la tardor i és un bon moment per fer una excel·lent conserva de tomata. Quan arribin aquells dies curts i freds, agrairem tenir al rebost un pot de tomata natural. La podrem utilitzar per fer sofregits, salses, directament a l'amanida o per sucar el pa!
Us passo la recepta de la Paquita, la nostra veïna.
Ingredients:
- Tomates madures. La varietat "bombeta" és molt adequada perquè té molta polpa i és fàcil de pelar.
- Una mica de sucre per compensar l'acidesa de les tomates.
- Sal al gust.
Elaboració:
Renteu i peleu les tomates. Partiu-les en quarts per treure'n les llavors i escorreu-les prement-les amb la mà.
Poseu-les en una olla al foc perquè vagin bullin durant uns 30 o 35 minuts. Al principi, perquè no es cremin, cal anar remenant fins que facin suc. En aquest moment afegiu-hi el sucre i la sal.


Una vegada cuites les tomates, tritureu-les amb la batedora de mà per obtenir una barreja ben fina.
Tanqueu els pots ben hermètics i poseu-los a bullir durant mitja hora en una olla amb un drap a sota i coberts d'aigua. Per evitar que els pots esclatin, traieu-los de l'olla quan baixi la temperatura.


