Entrades populars

dilluns, 31 d’agost del 2015

Conserva de tomata




L'estiu està deixant pas a la tardor i és un bon moment per fer una excel·lent conserva de tomata. Quan arribin aquells dies curts i freds, agrairem tenir al rebost un pot de tomata natural. La podrem utilitzar per fer sofregits, salses, directament a l'amanida o per sucar el pa!

Us passo la recepta de la Paquita, la nostra veïna.


Ingredients:
- Tomates madures. La varietat "bombeta" és molt adequada perquè té molta polpa i és fàcil de pelar.
- Una mica de sucre per compensar l'acidesa de les tomates.
- Sal al gust.

Elaboració:
Renteu i peleu les tomates. Partiu-les en quarts per treure'n les llavors i escorreu-les prement-les amb la mà.


Poseu-les en una olla al foc perquè vagin bullin durant uns 30 o 35 minuts. Al principi, perquè no es cremin, cal anar remenant fins que facin suc. En aquest moment afegiu-hi el sucre i la sal.







Una vegada cuites les tomates, tritureu-les amb la batedora de mà per obtenir una barreja ben fina. 


Envaseu aquest preparat quan encara estigui tebi en pots de vidre prèviament esterilitzats. 
Tanqueu els pots ben hermètics i poseu-los a bullir durant mitja hora en una olla amb un drap a sota i coberts d'aigua. Per evitar que els pots esclatin, traieu-los de l'olla quan baixi la temperatura.  
Finalment etiqueteu els pots i guardeu-los en un lloc protegit de la llum i de la calor.