És temps de primavera, de flors a punt d'esclat,
és el moment balsàmic, pic de vitalitat:
els brots que s'allargassen, les fulles d'un verd tendre.
Color, perfum, natura. Què més cal per corprendre?
Avui el cel propici té la lluna ascendent,
i el dia s'ha llevat ben serè i transparent.
Ja fa estona que el sol ha esvaït la rosada,
i les plantes esperen la dolça espigolada.Ja fa estona que el sol ha esvaït la rosada,
- Per què, avi estimat, reculls aquestes plantes?,
demana encuriosida la nena de Can Prim.
- Són herbes remeieres, bones acompanyantes,
diu l'avi conscient d'aquest instant sublim.
Pren aire i tanca els ulls; respecte, regla d'or.
- Acosta'm el cistell, manyaga del meu cor.
Deu dits experts i fràgils manlleven amb saviesa
branquells per fer-ne rams, brostim per a l'estesa.
- Ensenya'm a collir-les, em voldran com a amiga?
- Somriuen, ja t'estimen! Aprèn la dita antiga:
Natura protectora, parlem igual llenguatge,
m'uneixo al teu batec, sóc suau i sóc salvatge.

6 comentaris:
Quin escrit més maco!!! Continua així. Aquest blog està genial!!!
Gràcies!!!
M'inspira la natura, la tradició i la il·lusió.
Doncs parlem el mateix idioma!
Així, segur que ens entendrem!!!
Sóc la Carme, quina poesia tan maca!!!!
Aquests versos volen expressar admiració i respecte cap a les persones grans, grans persones, que coneixen les plantes i estimen la natura.
Publica un comentari a l'entrada