Entrades populars

divendres, 4 de desembre del 2015

Cosmètica sense ingredients tòxics


La pell és un òrgan molt sensible; totes les substàncies que hi penetren arriben a la sang en quinze minuts i tenen un efecte en el metabolisme del nostre cos. 

Si volem cuidar la pell cal aportar-li nutrients per mantenir-la sana o perquè per sí mateixa es pugui recuperar. Amb aquest objectiu, els cosmètics naturals s'elaboren amb pocs ingredients, de qualitat i sense cap toxicitat. Si es tracta d'un fitocosmètic, els ingredients seran d'origen vegetal.

Què està passant quan la llista d'ingredients d'una crema es fa interminable? 

La majoria de consumidors desconeix els ingredients tòxics que la cosmètica industrial està utilitzant en els seus productes. Actualment existeixen més de 6.000 components químics permesos, però no controlats. 

La publicitat ensenya als consumidors quins són els cosmètics desitjables: textures vellutades, olors captivadores, colors atractius i, sobretot, si estan destinats a rentar alguna part del cos, que facin molta espuma,  si us plau!

Per això un % elevat del volum dels cosmètics són substàncies que no aporten res, només tenen efectes físics i en molts casos poden perjudicar l'epidermis: olis minerals, fragàncies i colorants sintètics, escumejants... 

Sovint s'afegeixen agents químics per evitar els efectes nocius d'altres agents que formen part del mateix cosmètic. Absurd. A més a més, per aconseguir que aquests productes tinguin una caducitat còmode, cal sumar els conservants químics a la llista. És així com una simple crema hidratant pot acabar tenint més de cinquanta ingredients. 

Fabricants sense escrúpols arriben a utilitzar additius que irriten la pell (per exemple emulgents i suavitzants o gelificants barats amb tacte agradable) i els barregen amb agents que bloquegen les funcions cutànies perquè la pell no es defensi rebel·lant-se i no es faci visible una al·lèrgia. Trucs i trampes en la cosmètica convencional per tal de maximitzar el benefici i minimitzar la inversió.

Per què s'utilitzen ingredients químics creats en un laboratori en lloc d'ingredients naturals? Per dues raons fonamentals:

- Quan es crea una substància en un laboratori, la patent enriqueix el fabricant. Quan es tracta d'un producte de la natura, no es pot patentar.

- Resulta molt més barat per a un fabricant elaborar substàncies conservants, colorants o emulsionants en un laboratori que recol·lectar-les de la natura amb procediments ecològics.

Val la pena llegir detingudament l'etiqueta dels productes cosmètics que consumim diàriament, perquè no només quedaran a la superfície sinó que repercutiran en tot el nostre organisme.

No és difícil identificar aquestes substàncies nocives en les etiquetes dels cosmètics; no cal saber de química.

Si optem pels fitocosmètics tindrem la seguretat d'estar donant a la pell allò que necessita, sense substàncies nocives que posen en risc la nostra salut.




2 comentaris:

Anònim ha dit...

Carme ha dit: Felicitats!!!!😃

CanPrim ha dit...

Merci, guapíssima!