
Amb les flors del saüc (Sambucus nigra L.) es pot elaborar un deliciós refresc.
Ingredients:
- 300 grams de flors de saüc
- 3 llimones
- 1,5 quilos de sucre integral de canya
- 20 grams de suc de llimona
- 1,5 litres d'aigua
- opcionalment, un parell de canons de canyella
Elaboració:
Durant una estoneta, poseu les flors de saüc en remull en aigua una mica salada, esbandiu-les i escorreu-les.
Poseu a bullir el litre i mig d'aigua mentre talleu les llimones en rodanxes.
Tireu l'aigua bullint sobre les flors, les rodanxes de llimona i el sucre que haureu posat en un gran recipient. Tapeu el recipient i deixeu-ho reposar tres o quatre dies, tot remenant de tant en tant.
Passats aquests dies, ja es pot colar el líquid, embotellar-lo en ampolles ben tancades i guardar-lo a la nevera.
Quan vulgueu prendre'l només caldrà posar dos dits del refresc en un got i omplir-lo amb aigua ben freda i glaçons.
Si li voleu donar un toc sofisticat, combineu-lo amb un rajolí de vermut i una rodanxa molt prima de llima.

Curiositats----------------------
Antigament el saüc protegia la casa dels mals esperits. Per Setmana Santa es beneïa el saüc i es penjava a la porta d'entrada de la casa i d'aquesta manera quedava protegida. En considerar-se una planta sagrada, no es podia llençar la de l'any anterior, sinó que s'havia de cremar la nit de Sant Joan.

6 comentaris:
Mmmm... Quina pinta més bona que fa no? I el conte molt interessant. Uau
quina passada de blog!
Gràcies maca!
Ara que ve la calor, un got de refresc de saüc és extraordinari!
M'encanta la història del saüc!!!!
Sí, és bonica. Estaria bé que la natura entrés més sovint a les cases.
És el millor refresc del món per a l'estiu!! Només provar-lo .... Ummmm et transporta a un altre món!!!!! Si no el proves ni t'ho imagines....
Més natural, impossible!
Petonets!
Publica un comentari a l'entrada